Peter Møller Jensen

Pilgrimspræsten

Jeg er en af de tre præster ved kirken og kan som den ældste i gårde efterhånden se tilbage på 26 års virke i sognet, der jo i dag ikke bare omfatter Bellahøj, men også hele Utterslev.

Sammen med min kollega Louise og vores pianist Merete varetager jeg aktiviteterne omkring indsatsområdet: "Det søgende menneske": Bellahøjmessen, meditationsgudstjenester, studiekreds, voksenundervisning, morgen- og aftenandagter - og ikke mindst pilgrimsvandringer, som nok er det, jeg holder allermest af.

Ude i landet er jeg kendt som pilgrimspræsten fra Bellahøj, og Bellahøj kirkes pilgrimsgruppe var da også nogle af pionererne herhjemme på dette område, da vi begyndte at vandre sammen tilbage i 2002. Desuden står jeg sammen med Asser for konfirmandundervisningen, og det er altid hyggeligt at møde de unge mennesker på et afgørende sted i deres liv. Og selvfølgelig kommer vi også ud på en pilgrimsvandring undervejs i konfirmandforberedelsen!

Jeg står gerne til rådighed for personlige samtaler, ring blot og aftal tid i forvejen!

Sognepræst (Kbf.):
Peter Møller Jensen
Horsebakken 61B, 2400 København NV
E-mail: pmj@km.dk
Træffes i kirken tirsdag-fredag kl. 10.00-11.00 samt torsdag kl. 16.00-17.00
I øvrigt efter aftale. Mandag er fridag