Vielse

Sådan får du en bryllupsdag, du aldrig glemmer

Rammerne i Bellahøj kirke giver basis for en smuk og intim oplevelse, når der skal være bryllup. I Bellahøj Kirke er vi parate til at strække os langt, for at jeres bryllup skal blive lige, som I ønsker det.

OBS. Som medlem af folkekirken kan I gratis blive viet i en kirke.

Sådan gør du, når du vil giftes

• Udfyld formularen her
      Hvis du synes det er nemmere, er du også velkommen til at kontakte os på 38285558 eller skrive til kirkekontoret på bellahoej-utterslev.sogn@km.dk og fortælle os hvornår I gerne vil giftes.
    • Når vi har fundet frem til en dato og en præst, sender kirkekontoret en vielsesanmeldese til jer.
    • Denne udfylder I med navne på 2 vidner og sender retur.

Derudover skal I udfylde en ægteskabserklæring, som I kan finde på www.borger.dk .  Når prøvelsesattesten kommer retur, afleverer I den på kirkekontoret. Bemærk, at prøvelsesattesten på vielsesdatoen skal være under 4 måneder.

Samtale med præsten

Så er der selvfølgelig samtalen, hvor præsten kan lære jer at kende, så talen kan blive personlig. Her skal alle de praktiske ting også gennemgås: hvordan skal I gå og stå på dagen, hvad skal I sige osv. Der skal vælges 3 salmer/sange, og der er mulighed for at have særlige ønsker til musik.

Reception eller fest

Bagefter vielsen kan I holde en kort reception i våbenhuset.her.
Hvis I ønsker at fejre hinanden i en af kirkens festlokaler, kan du læse mere om leje af festlokale her.